๑۩۞۩๑ منتدى عمرو دياب ستريت ๑۩۞۩๑

اشطه يا معلم !!!!! امسك ياريس !!!!
: الراجل ده هيجنني !!!
انت مش مسجل معانا لييييييييييه يلا بسرعه اضغط على تسجيل
وسجل فى أحلى موقع للنجم العالمى الهضبة عمرو دياب
نعم ...بتقول ايه ... أنت مسجل ماهى دى المصيبة السودة
طيب يلا بسرعه اضغط على دخول وحط اليوزر والباص بتوعك
ومتعملش كدا تانى
أما نت بقى ياريس انت قرفان وطفشان من الكلام ده كله صح
متريح دماغك واضغط على اخفاء.. بس للأسف مش هتقدر تستفيد
من خدمات المنتدي خاااااااااااااااااااااالص
بس هقوالك على حاجة معانا متقلقش خالص طول ماكيمو موجود هتتمتع بكل خدمات
الموقع حتى لو كنت زائر بس يلا ادخل سجل

اهلا وسهلا بكم فى المنتدى المجانى للنجم العالمى عمرو دياب ومرحبا بكل محبين الهضبة العالمى عمرو دياب

الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 

الشباب والانترنت, الاستخدام الخاطئ والخوف عليكم ولازم نرتب وقتنا كويس ؛؛؛؛

كاتب الموضوعرسالة
MisteRKiMo
كبيرالعائلة العمورية
كبيرالعائلة العمورية

مُساهمةموضوع: الشباب والانترنت, الاستخدام الخاطئ والخوف عليكم ولازم نرتب وقتنا كويس ؛؛؛؛   الأحد فبراير 21, 2010 10:45 am

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الانترنت في أيامنا دي بقى شيء لا غنى عنه لغالبية الشباب وطبعا شبكة الانترنت سهلت حاجات كنير أوي ولها فوائد كنيرة جدا وببيطلق عليه ثورة المعلومات وهو يختصر العالم كله في صندوق صغير لانه بمثابةعدة اجهزة في جهاز واحد او عدد من المعلمين في معلم واحد

وللانترنت فوائد علمية وثقافية كتيرة جدا وكمان له سلبيات خطيرة جدا جدا ممكن تدمر حاجات كتير في مجتمعنا بشكل عام وفي شخصيتنا بشكل خاص و للأسف معظم الشباب بيسيب الفوائد دي ويروح جري على سلبيات الانترنت ويستخدم الشبكة الجبارة دي في اشياء هامشية وتافهة مفيش منها اي وجه استفادة لدرجة ان الانترنت حاليا هو وسيلة للترفيه فقط ... ودي كارثة الكوارث

الشباب دلوقتي بيستخدمو الانترنت 24 ساعة في اليوم لكن لو بصيت للاستفادة اللي بيطلعو منها ف ال 24 ساعة دي
هتلاقيها حاجات بسيطة جدا ده لو وجدت استفادة اصلا

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

تلاقي الشاب من دول كل اللي يعررفه عن النت هو منتدى الفنان فلان موقع الفنانة علان وهو طبعا كل همه انه يقعد اكبر وقت ف السايت ويعمل اكبر كمية من البوست اللي بقت حاليا ف المنتديات مفخرة ههههه تلاقي العضو منهم يقعد يتباهي قدام صحابه وقدام أعضاء السايت الفلاني ويقولك انا عملت 20 الف بوست [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] هههههههه قال يعني عمل 20 الف جنيه وحطهم ف البنك وطبعا الايميل مفتوح 24 ساعة وفيه مش اقل من 500 صديق وصديقة وكاتب اغنية مطربه المفضل عشان الناس تشوفها وطبعا طول ماهو قاعد مش سايب اغنية ولا فيلم ولا اي حاجة من موقع ماي ايجي طبعا مينفعش يفوت حاجة لدرجة ان نسبة الداونلود بتاعة الشباب دي بقت اكتر من نسبة داونلود العلماء للابحاث العلمية [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] هههههههههههههههههههههههه

ويا سلام لو صاحبنا ده كان ادمن او مشرف ف سايت تحس انه ملك الدنيا وما فيها ووصل لقمة المجد المهني ههههههه [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
ويبقى السايت ده شغله الشاغل ومبيعملش حاجة ف حياته كلها غير انه قاعد ع السايت ده وكتير منهم تلاقيهم لا شغلة ولا مشغلة ولكن دي مش قاعدة فيه ناس مش كده خالص ولهم شغلهم الخاص بخلاف السايتات والكلام ده
وغيرها كتير من الحاجات التافهة اللي مبقناش نعمل غيرها ع النت

طبعا فيه ناس هتقول اهو الواحد بيضيع وقته وهيعمل ايه مهو اليوم طويل ومفيش شغل ومفيش جواز ومفيش ... الخ
لان غالبية اللي بيقعد كده ع النت بيكون من الشباب اللي متخرج ومش بيشتغل وبيلاقي الانترنت المنفذ الوحيد له من هم البحث عن الشغل اللي مش لاقيه او التفكير في مستقبله وكل سنة بتعدي عليه وهو معملش حاجة
لكن وجهة نظري ان الاهتمام بالنت عشان السبب ده مش هيفيد باي حاجة بالعكس بيضر جدا وبيكونله اثار سلبية جدا
اولا من الناحية الاجتماعية هتبقى انسان فاشل اجتماعيا لان انت قررت ان يكون حياتك هي حياة الكتروني لانك قاعد مع جهاز مش بني ادمين حتى لو كنت بتكلم الاف الناس مش هيفيدك باي حاجة لان الحياة الواقعية غير حياة النت خالص واللي دايما بتكون معظمها كدب وكل واحد بيحب يرسم لنفسه شخصية ع النت ممكن يكون بيهرب من شخصيته الحقيقية لشخصية خيالية هو حابب يكون فيها

من ناحية تانية انت بتضيع وقتك في اشياء تافهة جدا مش هتفيدك في حياتك العملية لان اغنية ولا خبر فنان ولا بوست ولا فيلم ولا شات هيجيبولك شغل او هيجوزوك ويبنو مستقبلك بل العكس صحيح كل ده هيخليك انسان سلبي ومتكاسل ولو فكرت تستغل النت كويس ممكن تستغله انك تدور على شغل وياما ناس اشتغلت عن طريق النت وده عن تجربة شخصية ممكن كمان تستغل الوقت اللي بتقضيه ده انك تخرج تشوف الناس تتعامل مع بني ادمين تحتك باكتر من حد تدور على شغل بدل ما تدور على سايت او فيلم او اغنية وعشان متروحش تتجوز زي ا خونا " تملي معاك " ويرفضك ابو سوسو [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] ههههههههههههههههههههه

صدقوني ال قعدة ع النت مش لازم تكون بس مجرد ترفيه وترويح ع النفس مع ا ن ده مطلوب برضه بس أنا اقصد ميبقاش قعدتنا كلها للسبب ده بس النت فيه حاجات تاني كتير اوي وممكن تثقفك وتعلمك حاجات كتير

على فكرة انا بعمل مصلحة الشباب يمكن ممكن تقولوا على مجنون ههههههههههههههههه

بس بجد لازم نقسم وقتنا شوية ترافية وشوية جهد وبحث عن مصلحتنا

طولت عليكم انا بس اتمنى اسمع رايكم عن الموضوع ده
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://diabfan.a7larab.net
MisteRKiMo
كبيرالعائلة العمورية
كبيرالعائلة العمورية

مُساهمةموضوع: رد: الشباب والانترنت, الاستخدام الخاطئ والخوف عليكم ولازم نرتب وقتنا كويس ؛؛؛؛   الأحد فبراير 21, 2010 10:51 am

انا مش مجنون بل انا واقعى جدا

احب اسمع ارئكم بصراحة ياجماعة انا معايا النت مفيد شوية فى الموقع وشوية بعمل حاجات مفيدة وانا مش من هواة تحميل الافلام ممكن اتفراج اون لاين هههههههههههههههه
بس بحب اسمع اغانى عمرو حبيبى المقصود انى لو فى ناس هنا مش شغالة او مش لاقية شغل ممكن
نشوف وندور معاهم على شغل
هى دى الاستفادة الحقيقة وملحوظة لو شفتوا الموضوعات هنا هتلاقوا انى مواقعنا بيختلف فى موضواعاتة واهدافة فى كل مجالات الموقع وشكرا ؛؛على الاطالة ؛؛
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://diabfan.a7larab.net
ملكة الابداع
فراشة المنتدى
فراشة المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: الشباب والانترنت, الاستخدام الخاطئ والخوف عليكم ولازم نرتب وقتنا كويس ؛؛؛؛   الإثنين فبراير 22, 2010 4:42 am

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

يا مجنون

ههههههههههههههههههههههههههههههههه

لو انت مجنون كيمو فى اجن منك اللى هو انا

انا بردة مش من هواة الافلام والتلفزويون بس انا بعقد على النت لانة مهم جدا فى حياتى

بالذات الاغانى لانها تخصصى طبعا والموسيقى بصفة عامة لكن انا من رايى الشخصى

ان فى الدنيا كلها فى الصح وفى الغلط الدور والباقى على الانسان هو اللى يقدر يختار الصح من لغلط

لو اختار الغلط حلو جداا علشان يعرف فى الاخر انو كان غلطان منتا ممكن وانت قاعد تجيللك

مواقع وصور من اللى بالى بالكم من غير توضيح يعنى ممكن انت تفتحها وممكن غيرك ميفتحاش

خالص ودى حصلت معايا كتير وطبعا دى شى وارد وانا متواقعها فى اى وقت لان النت مجاال واسع

ومعرفة مفتوحة للعالم كلة المهم ان احنا نوعى مخنا وتفكرينا للمجال دة ونكون احنا اذكى منة مش هو ازكى مننا

وكمان النت دة فى حاجات رهيبة ممكن تستفيد منها بجد اكبر استفادة الاول والاخر الانسان

مخير يقدر يختار دة ويختار دة

موضوعوك مهم جدااا وهادف جدااا بس انا طولت علشان الموضوع مهم جداا

ومش مشكلة انى طولت عليك الكلام مش بفلوس المهم نلاقى حل هى دى المشكلة
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الشباب والانترنت, الاستخدام الخاطئ والخوف عليكم ولازم نرتب وقتنا كويس ؛؛؛؛
صفحة 1 من اصل 1